ימים: א -ו: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00
לייעוץ חייגו עכשיו

052-8693401

טיפים ומידע צוואות וירושות

כמעט כל אדם בגיר צבר בחייו לא מעט נכסים וממון השייכים לו ואשר יצטרכו להתחלק בין יורשיו השונים. עם פטירת אדם והליכתו לעולם שכולו טוב, יש להבין כיצד הרכוש והנכסים שהותיר יחולקו בין יורשיו ובאיזה אופן הדבר יעשה. על מנת שניתן יהיה לוודא כי היורשים השונים ינהגו ברכוש שנותר באופן בו המוריש רוצה, יש להבין כיצד יש לפעול בשלב מקדים לכך.

טיפים ומידע צוואות וירושות - עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'

במאמר זה נסביר מושגים בסיסים הקשורים לעריכת צוואה וניתן טיפים ומידע צוואות וירושות היכולים לסייע לכל אדם ואדם. יש לזכור כי בכל מקרה כאשר מעוניינים לקבל מידע וייעוץ משפטי הנוגע לעריכת צוואה או טיפול בירושה קיימת, יש לפנות אל עורך דין צוואות וירושות העוסק בתחום משפטי זה ויוכל לסייע לכם.

עריכת צוואה היא פעולה הכרחית לכל אדם

גם אם אתה צעירים בשנים ובריאים בגופכם ורוחכם אין זה אומר כי עריכת צוואה היא עניין אשר אינו נוגע אליכם. אמנם, נהוג לחשוב כי רק קשישים או אנשים הסובלים מבעיות בריאותיות נוהגים לערוך צוואה אך האמת היא כי כל אדם המחזיק ברכוש וממון מומלץ לו לפנות לעורך דין על מנת שניתן יהיה לערוך סדר בענייניו האישיים במקרה של מוות חלילה.

עריכת צוואה וקביעת הכללים השונים כיצד ובאיזה אופן יש לנהוג ברכוש ובממון לאחר מותו של אדם תבטיח למוריש מעבר לסדר שיותיר מאחוריו כי יורשיו לא יסתכסכו בגין הרכוש הקיים והשקט והשלווה ישכנו במשפחתו.

כיצד ניתן לערוך צוואה

באופן עקרוני כל אדם רשאי לערוך צוואה בכתב באופן עצמאי אשר תחייב את יורשיו לאחר מותו לנהוג ברכושו כפי שציווה. יחד עם זאת, צוואה בכתב אשר לא עברה ביקרות משפטית או נערכה על ידי עורך דין לענייני צוואות, עלולה לעמוד למבחן בית המשפט לענייני משפחה אשר ידון בהתנגדות שתוגש כלפיה ויקבע אם אכן יש מקום לקבלה.

צוואה אשר נערכת על ידי המוריש באופן עצמאי ללא סיוע של עורך דין עלולה להיפסל על ידי בית המשפט שכן המוריש אשר אינו בקיא בחוק ובפסיקה, אינו יודע כיצד לערוך את המסמך באופן נכון ומקצועי. מסיבה זו, מומלץ לפנות לעורך דין לענייני צוואות וירושות אשר יערוך את הצוואה באופן משפטי ומקצועי ויבטיח כי המסמך יהיה חזק ותקף משפטית.

כיצד יש לנהוג כאשר המוריש אינו בקו הבריאות

פעמים רבות בעת עריכת הצוואה המוריש אינו בקו הבריאות וסובל מבעיות בריאותיות שונות העלולות להשפיע על כושרו לקבל החלטות בצלילות הדעת. מצב בריאותי זה עלול לשחק לידיהם של היורשים אשר יגישו התנגדות לאחר מכן נגד הצוואה לבית המשפט ולטעון כי בעת עריכת הצוואה והחתימה עליה, היה המוריש לא בצלילות הדעת ולמעשה ערך אותה שלא כדין.

על מנת שניתן יהיה למנוע טענות אלו ולוודא כי הצוואה תעמוד במבחן בית המשפט ככל ותוגשנה התנגדות כלפיה לאחר מכן, יש לוודא כי בעת עריכת הצוואה יתקבל מסמך רפואי קונקרטי ורלוונטי המתייחס למצבו הבריאותי של המוריש ועוסק ביכולתו לקבל החלטות בישוב דעת ובצלילות. מסמך זה יצורף לצוואה אשר יערוך המוריש ויסייע ליורשים לערך מכן להתמודד עם ההתנגדות אשר תעלה.

חשוב לוודא כי המסמך הרפואי יהיה רלוונטי לבעיה הרפואית ממנה סובל המוריש ויחתם על ידי רופא מומחה העוסק בתחום רפואי זה. ככל והשקיפות בנוגע למצבו הרפואי של המוריש תהיה ברורה יותר כך ניתן יהיה להתמודד עם ההתנגדות באופן יעיל וטוב.

מה חשוב להכין לפני עריכת צוואה

באופן עקרוני ניתן לומר כי צוואה יכולה להיערך כרצונו של המוריש ללא התערבות חיצונית כלשהי. המוריש יכול להחליט ולקבוע כיצד ובאיזה אופן יחולק רכושו, איזה יורש יירש מה וכמה ואיזה יורש לא יירש דבר. רצונו של אדם כבודו זהו לא משפט ריק מתוכן ובתי משפט לענייני משפחה שמים דגש על שמירת רצונו של אדם וכיבוד החלטותיו.

טרם פנייה לעורך דין לענייני צוואות, יש לשבת ולחשוב כיצד מעוניינים לחלק את הרכוש שנותר ובאיזה אופן יחולק בין היורשים השונים. יש לערוך רשימה של כל הרכוש והנכסים הקיימים ולהגיע לעורך הדין כאשר אתם יודעים היטב כיצד לחלק את הרכוש והממון. הכנה מקדימה ווודאות תסייע לכם להכין צוואה בדיוק כפי שרציתם ללא חורים וללא צורך במקצה שיפורים לאחר מכן.

מהי התנגדות לצוואה ומתי היא תוגש

התנגדות לצוואה היא למעשה פעולה משפטית אשר מבצע אדם לו קשר וזיקה לצוואה או לירושה. כל אדם בעל עניין בצוואה רשאי להגיש לבית המשפט התנגדות לצוואה בטענות כאלה ואחרות כלפיה. טענה נפוצה העולה בהקשר להתנגדות לצוואה היא כשירותו של המוריש להחליט ולקבוע כיצד ינהגו ברכושו ונכסיו לאחר מותו.

כשירותו של המוריש בעניין זה הכוונה למצבו הרפואי אשר היה לא תקין בעת עריכת הצוואה. טענות נוספות העלולות לעלות כלפי הצוואה הן עושק וכפייה על המוריש לערוך אותה בנוסח אשר נערכה וכו'. התנגדות לצוואה תוגש לאחר שהיורשים יגישו לרשם הירושות בקשה למתן צו קיום צוואה. עם הגשת הבקשה, למתנגדים עומדים 72 שעות להגיש את התנגדותם ולעלות טענות כלפי הצוואה.

כפי שצוין קודם לכן, על מנת שניתן יהיה להתמודד כראוי עם התנגדות כלפי צוואה יש לעשות עבודה מקדימה טובה ולוודא כי מצבו הבריאותי של המוריש תקין במעמד החתימה על הצוואה. ככל והצוואה תהיה חזקה ואיתנה כך ניתן יהיה להתמודד כראוי עם כל טענה אשר תעלה כלפיה.

עריכת צוואה – כך תעשו זאת נכון

היות ובדרך כלל אדם המעוניין לערוך צוואה אינו בקיא בדיני צוואות וירושות ואינו יודע כיצד ובאיזה אופן לגשת לעריכת הצוואה אנו נציין על קצה המזלג את השלבים הבסיסים בעריכת צוואה:

  • קביעת מעמד היורשים וחלוקת העזבון – טרם פניה לעורך דין לענייני ירושה שבו עם עצמכם וקבעו את סדר היורשים וחלוקת העזבון. סדר וארגון מקדים יסייעו לכם להיות שלמים עם החלטותכם לאחר מכן.
  • בדיקת כל הנכסים והממון הקיים לכם – בדקו ואתרו את כל הנכסי, הרכוש והממון השייך לכם. ריכוז כל הנכסים והממון יסייע לכם להבין טוב יותר מה יש לעלות במסגרת הצוואה וכיצד לחלק את הרכוש השייך לכם.
  • איתור עורך דין לענייני צוואות – לאחר שקיבלתם החלטה לערוך צוואה, אתרו עורך דין מקצועי המתמחה בדיני צוואות וירושות ושכרו את שירותיו לערוך את הצוואה שלכם. עורך דין לענייני צוואות יסייע לכם להבין איזו צוואה מומלץ לכם לערוך וכן מה לעלות בצוואה או לחילופין להשמיט ממנה.
  • החליטו איזו צוואה הנכם מעוניינים לערוך – הצוואה הנפוצה ביותר במדינת ישראל היא צוואה בפני עדים. יחד עם זאת, כאשר מעוניינים לערוך צוואה חזקה ואיתנה מבחינה משפטית, מומלץ לערוך צוואה בפני רשות דהיינו צוואה בפני נוטריון מוסמך. משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי ערוך לספק לקהל לקוחותיו שירותים הקשורים בעריכת צוואה נטוריונית.
  • וודאו כי הצוואה מופקדת במקום בטוח – לאחר עריכת הצוואה וודאו כי קיימים בידכם מספר עותקים ממנה החתומים בחתימת ידכם וחתימת העדים הרלוונטיים. את הצוואה יש להפקיד במקום בטוח וברור הידוע ליורשים. כאשר מדובר בצוואה נוטריונית, ניתן לפנות לבית משפט לענייני משפחה אשר יאשר אותה ולאחר מכן תופקד הצוואה במשרדי הרשם לעניייני ירושה.

הטיפול בצוואה לאחר מקרה מוות

בהתאם לסעיף 75 לחוק הירושה חלה חובה על היורשים להפקיד את הצוואה במשרדי הרשם לענייני ירושה עם פטירת המוריש. אי הפקדת הצוואה במשרדי הרשם לענייני ירושה מהווה עבירה פלילת בהתאם לחוק. ניתן להפקיד את הצוואה במשמורת הרשם לענייני ירושה זאת עוד בחייו של המוריש וטרם פטירתו.

הפקדת הצוואה אצל הרשם לענייני ירושה הינה מעין משמורת של הצוואה עד למועד בו ניתן יהיה לקיימה כרצונו וכלשונו של המוריש. חובת הפקדת הצוואה אצל הרשם לענייני ירושה הינה עניין חשוב אשר יש לבצעו. יחד עם זאת, אי הפקדת הצוואה אצל הרשם לענייני ירושה לא תגרום לעיכוב בקיום הצוואה וניתן יהיה להתקדם עם קיום הצוואה כרצון המוריש.

שינוי צוואה מכורח נסיבות שונות

פעמים רבות ישנו צורך חיוני לערוך צוואה חדשה ועדכנית כזו שתבטל את הצוואה הקודמת. עריכת צוואה חדשה יכולה להתקיים במצבים בהם המוריש נישא פעם שנייה או הרחיב את התא המשפחתי וקיימים יורשים נוספים. עם הצורך בעריכת צוואה חדשה ועדכנית, יש לפנות לעורך דין לענייני ירושה על מנת שיערוך צוואה חדש אשר תבטל את קודמתה.

חשוב כאשר עורכים צוואה חדשה להדגיש כי היא מבטלת כל צוואה אחרת קודמת לה ככל ויש כזו וכי הצוואה החדשה היא הקובעת ועל פיה יש לנהוג. צוואה הנושאת תאריך עדכני ומאוחר יותר לצוואה אחרת, תסייע ליורשים הרלוונטיים לקיימה ולהוכיח בבית משפט כי היא זו צוואתו של המוריש ולא מסמך אחר.

מדוע זה הזמן לפנות לעורך דין לערוך צוואה

היות ולא ניתן לנבא מה יעלה בגורלו של אדם הרי שלגיל או מצב בריאותי אין פקטור משמעותי בבחירת החלטות גורליות עתידיות. ככל ואדם מעוניין לוודא כי ענייניו האישיים יטופלו כפי שהיה רוצה לאחר מותו, הצורך בעריכת צוואה אינו פוסח על איש גם על כאלה הבריאים ברוחם וגופם.

עריכת צוואה היא אמנם עניין משפטי אך כאשר עושים זאת על ידי עורך דין לענייני צוואות מקצועי ומיומן מדובר בפעולה אשר ניתן לבצעה די בקלות וללא סירבול. הכינו מראש את הדברים אשר הנכם מעוניינים לכלול בצוואה שלכם ופנו לעורך דין המתמחה בעריכת צוואות על מנת שיסייע לכם לערוך את הצוואה אשר תקנה לכם שקט וביטחון.

עורך דין לענייני צוואות

כל עריכת צוואה מתחילה בחיפוש אחר עורך דין לענייני צוואות מקצועי ומיומן אשר יערוך וינסח את הצוואה בדיוק כפי שנרצה. היות ומדובר בפעולה משפטית לכל דבר ועניין, יש לבחור את בעל המקצוע הרלוונטי לעריכת צוואה ובמקרה שלנו עורך דין המתמחה בענין משפטי זה. כמובן, יש לוודא ולבדוק כי לעורך הדין המטפל בצוואה ניסיון וידע בעריכת צוואות ויפעל לעריכת הצוואה בדיוק כפי שנרצה.

טיפים ומידע צוואות וירושות אינו מסתכם רק בעריכת צוואה וכי לעורך הדין משמעות מכרעת בעריכת הצוואה וביתר הדברים הנוגעים לה. עורך הדין יוכל להמליץ לכם איזה סוג צוואה לערוך וכן מה להכניס בה או לחילופין להשמיט ממנה. בהתאם לבקשתכם, עורך הדין יפעל לשימור הצוואה אצל רשם הירושות או לחילופין אצל אחד היורשים אשר תבחרו.

אין ספק כי כאשר מעוניינים לערוך צוואה יש לפנות עורך דין המתמחה בתחום על מנת שניתן יהיה להבטיח וודאות וביטחון בנוגע לעניינו האישיים לאחר שנלך לעולם שכולו טוב. משרדנו משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי מתמחה בדיני צוואות וירושות ובעל ניסיון רב בניסוח ועריכת צוואות. משרדנו מוסמך אף לערוך צוואה נוטריונית (צוואה בפני רשות) וכן מספק לכל לקוחותיו את השירות המשפטי המלא והמקיף הנוגע לצוואות וירושות. השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם בהקדם.

במאמר זה דיברנו על:
המחבר

מייל אישי: yerushonlaw@gmail.com | אודותינו | עורכי דין עקראוי את מזרחי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים רבות בדיני צוואות וירושות תוך מתן דגש על יישום רצונו של הלקוח ועריכת המסמכים המשפטיים לפי רצונו ודעתו בדיוק כפי שרצה.
קו המנחה של משרדנו הוא כי רצונו של אדם כבודו והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בפעולות אשר יש לבצע לאחר לכתו של המוריש בשיבה טובה לעולם שכולו טוב.
משרדנו נוהג בזהירות יתרה בעריכת המסמכים המשפטיים ומוודא כי הלקוח הבין ומודע לתוכן הנרשם בהם וכן שבע רצון מהאופן בו יתקבלו החלטות הנוגעות לענייניו האישיים לאחר פטירתו.

עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'
עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין צוואות וירושות
לייעוץ חייגו עכשיו
052-5595831
פתח צ'אט
זמינים לשירותך 24/7
לייעוץ ללא התחייבות שלחו הודעה
דילוג לתוכן