ימים: א -ו: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00
לייעוץ חייגו עכשיו

052-8693401

הסכמי צוואות וירושות

אחד התחומים היחידים בעולם המשפט שמתקשרים כנראה לכל אחד ואחד מאיתנו הוא תחום הירושות והצוואות.

הסכמי צוואות וירושות מלווים אותנו ואת קרובינו וכנראה שכל אחד מאיתנו יתקל בהם בשלב כזה או אחר בחיים, מה שגם כל אחד מאיתנו יצטרך להכין אחד הוא להסתמך על הדין הקיים בנושא זה. לכן הכנו לכם מאמר קצר שיסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא המסובך הזה.

הסכמי צוואות וירושות - עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'

אז בואו נבין קודם מה זה ירושה?

לכל אדם בעת שהוא נפטר הוא יכול לבצע הורשה של העיזבון שלו, ההורשה של העזבון תיעשה בהתאם לצוואה או אם לא תהיה צוואה אז העיזבון יעבור ליורשים החוקיים של אותו האדם בהתאם לחוק. החוק שמתווה את ההורשה של העיזבון בהיעדר צוואה הוא חוק הירושה.

חוק הירושה בעצן מסדיר את עניין ההורשה של העיזבון כך שהוא יגיע ליורשים החוקיים בהתאם לאמור בחוק. אז בעצם ירושה היא בדיוק אותו העיזבון, מה שהאדם משאיר אחריו והוא מועבר לאנשים הקרובים אליו (משפחתו הקרובה ככל הנראה בהתאם לנסיבות שונות).

בהתאם לדין יורשים חוקיים יהוו בן או בת הזוג שהיו לאדם בעודו בחייו שיהיה זכאים למחצית מן העזבון וגם הילדים יהיו זכאים באופן שווה למחצית השנייה של העיזבון. אדם ללא ילדים וללא בת זוג, העזבון שלו יעבור להורים שלו ואם גם הם לא בחיים ככל הנראה יגיע לידי המדינה.

ומה זה צוואה?

בהסכמי צוואות וירושות חשוב גם להבין מה זה צוואה. צוואה מגיעה מהמילה ציווי והיא מהווה מסמך משפטי שבעצם הכין אותו המנוח והוא כולל את כלל ההוראות לגבי הצורה שבה הוא חושב שיש לבצע את מימוש העיזבון שלו לאחר המוות שלו.

אם אנחנו ניקח את חוק הירושה ונגדיר אותו בתור ברירת המחדל שלנו, אז צוואה היא החריג והדרך לעקוף את מה שאמור לקרות לירושה או לעיזבון בהתאם לחוק הירושה.

הצוואה בעצן מהווה לא רק כמסמך משפטי אלא מסמך משפטי בעל תכלית עיקרית להגשמת רצון המנוח לאחר מותו. הצוואה היא עצם הראייה לרצונות האחרונים של האדם והיא מחזיקה בכל מיני הוראות ברורות בנוגע לאופן העריכה שלה וכן לצורה שבא יש לממש את הצוואה.

אז מה ההבדל בין ירושה וצוואה?

בעניינים של ירושות וצוואות והסכמי צוואות וירושות חשוב להבין כי אין חשיבות להבדל בין הדברים וזאת מאחר וירושה וצוואה הם מונחים שונים המתקשרים האחד לשני.

אם אנחנו רוצים להגדיר את הדברים במילים פשוטות, הצוואה מהווה הדרך הבטוחה לשלוט בצורה שבא חלוקת העיזבון או הירושה יחולקו בהתאם לרצון של המנוח ולא בהתאם לאף רצון אחר.

אז איך עורכים צוואה בעצם?

בכל מה שקשור לנושא של הסכמי צוואות וירושות חשוב להבין שאין דרך אחת שהיא הנכונה ביותר על מנת לערוך צוואה. לכן אנחנו עכשיו נבצע בעצם סקירה של כלל הצורות השונות שניתן לבצע בהן צוואות מסוגים שונים וכן ננסה להסביר מה עוד יכול להיכלל בצוואה שאנחנו עורכים.

כשירות

ישנן צורות רבות שבהן ניתן לבצע את עריכת הצוואה אם כי ישנם מספר כללים חשובים שאנחנו צריכים לשים לב אליהם טרם כתיבת ובעת כתיבת הצוואה.

התנאי הראשון הוא באמת תנאי הכשירות שהרי כי לא כל אדם כשיר לעריכת צוואה ולכן צוואה שנערכה על ידי אדם שאינו כשיר לא תהיה בעלת תוקף משפטי.

כלומר חשוב לוודא כי עורך הצוואה הוא אינו קטין ואינו פסול דין והוא היכולת והמסוגלות להבין בדיוק את המשמעות העומדות בעניין עריכת הצוואה וההוראות השונות שנכנסות לתוכה.

גם אם אדם הוא פסול דין עדיין יש לו את היכולת לערוך צוואה כל עוד יש לו את המסוגלות והיכולת להבין את המשמעות שנמצאת מאחורי המילים שהוא כתב.

איסור עריכה לאדם אחר

תנאי נוסף הוא תנאי חשוב מאוד והוא שאסור לבצע עריכת צוואה לאדם אחר. אם אנחנו ניתן לאדם אחר לבצע עבורנו את הסכמי צוואות וירושות בעבורנו אז לאותה צוואה ככל הנראה לא יהיה תוקף משפטי.

הסיבה לכך היא מאחר ומדובר במסמך מחייב משפטי, אינטימי ובעל השפעה רבה ועל מנת לאפשר כי הוא אינו הושפע מאנשים חיצוניים העתידים להנות מן הצוואה המחוקק לא אפשר את עריכת הצוואה לאדם אחר. לכן חשוב לעמוד ולהבין כי עריכת צוואה לאדם אחר אינה אפשרית, אינה לגיטימית וכמובן עתידה לפסול את הצוואה ולגרום לבטלותה ובכך להעביר את חלוקת העיזבון בהתאם לחוק הירושה.

תנאים אסורים בצוואה

תנאי נוסף שאסור להכניס לצוואה ועלול לגרום לביטולה היא תנאי השולל את האפשרות לשינוי הצוואה. הסיבה לכך היא מאחר ואנחנו רוצים כי כלל הצוואות יממשו את רצון המנוח, אז תנאי שכזה עלול להעיד על התערבות חיצונית בנוגע לרצונו של המנוח שהשפיע על כתיבת הצוואה ועל כן המחוקק רצה למנוע התערבות שכזו.

הצוואה היא מסמך דינאמי כלומר, כל אדם יכול לבחור לשנות את צוואתו בהתאם לרצונותיו שלו ועל כן הכנסה של הוראות האוסרות שינוי של הצוואה הן יהיו הוראות לא חוקיות אשר עלולות להוביל לפסילת הצוואה עצמה.

מה כותבים בתוך צוואה?

כפי שאנחנו מבינים הסכמי צוואות וירושות מהווים הסכמים שמטרתם ותכליתם היא מימוש רצון הנפטר. לכן אם חשבנו צוואה מהווה כלי או מסמך משפטי רק לשם חלוקת רכוש כגון מקרקעין, מיטלטלין וכו' אין זה נכון, הצוואה גם יכולה להכיל את כל הרצונות השונים של הנפטר במותו.

אנשים רבים משתמשים בצוואה על מנת להעביר מסר למשפחתם, מסר אחרון ודרישת שלום או ברכה. אחרים בוחרים להשתמש על מנת להעביר בקשה מסוימת, של כבוד או כל דבר אחר כגון בקשות לתפילות מיוחדות בימים מיוחדים, כיסא בבית הכנסת שבו נהג להתפלל המנוח ואף בקשות שנראות לנו הזויות כגון איסורים על מכרים מסוימים של המנוח להיכנס לשבעה או להלוויה שלהם. לכל אחד יש את מה שחשוב לו להעביר בתוך הצוואה למשפחתו.

סיכום הסכמי צוואות וירושות

אז אם אתם זקוקים לייעוץ משפטי מוביל בכל מה שקשור להסכמי צוואות וירושות, תפנו אלינו למשרד עו"ד עקראוי את מזרחי ושות' העוסק ומתמחה באופן מקיף ומעמיק בחוק הירושה על כל חלקיו וכל רבדיו. התנגדות לצוואות, סכסוכי ירושה, עריכת צוואות והסכמי ירושה וכן הגנה על צוואה הם רק חלק מהשירותים המשפטיים השונים שאנחנו במשרדנו יודעים לתת.

משרדנו מוסמך לספק ולתת שירותים נוטריונים וכן בביצוע אימותים שונים על מנת לקבל את התוקף המשפטי הנ"ל.

במהלך שנות העבודה הרבות של המשרד, צברנו כלים רבים שנועדו לעזור לנו לתת לכם הלקוחות שלנו את השירות הטוב ביותר וכל זה לצד מקצועיות שאין שני לה.

אז לכל שאלה שיש לכם בתחום הירושות והצוואות וכל בעיה משפטית בנושא אתם יותר ממוזמנים ליצור איתנו קשר ואנחנו זמינים לענות לכל שאלה שעולה לכם בראש בנושא. מחכים לשמוע ולראותכם, משרד עורכי הדין עקראוי את מזרחי ושות', עורך דין צוואות וירושות.

במאמר זה דיברנו על:
המחבר

מייל אישי: yerushonlaw@gmail.com | אודותינו | עורכי דין עקראוי את מזרחי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים רבות בדיני צוואות וירושות תוך מתן דגש על יישום רצונו של הלקוח ועריכת המסמכים המשפטיים לפי רצונו ודעתו בדיוק כפי שרצה.
קו המנחה של משרדנו הוא כי רצונו של אדם כבודו והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בפעולות אשר יש לבצע לאחר לכתו של המוריש בשיבה טובה לעולם שכולו טוב.
משרדנו נוהג בזהירות יתרה בעריכת המסמכים המשפטיים ומוודא כי הלקוח הבין ומודע לתוכן הנרשם בהם וכן שבע רצון מהאופן בו יתקבלו החלטות הנוגעות לענייניו האישיים לאחר פטירתו.

עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'
עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין צוואות וירושות
לייעוץ חייגו עכשיו
052-5595831
פתח צ'אט
זמינים לשירותך 24/7
לייעוץ ללא התחייבות שלחו הודעה
דילוג לתוכן