ימים: א -ו: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00
לייעוץ חייגו עכשיו

052-8693401

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי באמצעותו ממנה האדם מיופה כוח או מספר מיופי כוח מטעמו לטיפול וקבלת החלטות בענייניו לאחר איבוד כשירותו.

אפשרות זו נחשבת למועדפת בעולם האפוטרופסות מפני שהיא מאפשרת לאדם לדאוג לאינטרסים שלו בכל מצב וכן מחליפה את האופציה של מינוי אפוטרופוס. ייפוי כוח מתמשך – כמה זה עולה?

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך - עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'

מהו ייפוי כוח מתמשך?

בכל מקרה בו אדם מעוניין למנות מיופי כוח מטעמו לצורך קבלת החלטות על תחומים שונים בחייו לתקופה בה לא יהיה כשיר להחליט אותן בעצמו, הוא יכול למנות באמצעות מסמך של ייפוי כוח מתמשך את הגורמים שיפעלו לטובתו בתחומים אותם יקבע.

ייפוי כוח מתמשך ייעשה על ידי עורך דין מקצועי המתמחה בתחום זה של ייפוי כוח מתמשך ובעל הכשרה וגישה לחתימה על מסמך מקוון זה מעם משרד המשפטים.

היתרונות של ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך נכון לכל אדם מכמה סיבות:

  • העתיד אף פעם אינו צפוי ואין מי שמבוטח נגד שינויים במצבו המנטלי והבריאותי. ייפוי כוח מאפשר לאדם לתכנן את עתידו ולהפקיד על ענייניו אנשים מטעמו.
  • ייפוי כוח מתמשך מהווה תחליף למינוי אפוטרופוס מטעם האפוטרופוס הכללי. מינוי אפוטרופוס בשלב בו האדם כבר אינו כשיר, עשוי לגרום לקבלת החלטות בענייניו של האדם גם שלא לפי רצונותיו, מה שאין כן בכל מקרה של קביעת הנחיות מקדימות ומינוי מיופה כוח על ידי עריכת ייפוי כוח מתמשך.
  • מיופה כוח מטעם ייפוי כוח מתמשך אינו נדרש לדווח על פעולותיו לאפוטרופוס הכללי אלא הוא כפוף להוראות אותן קבע מייפה הכוח בעת בה היה כשיר לקבל החלטות בענייניו.
  • באמצעות ייפוי כוח מתמשך ניתן לקבוע מי יהיו האנשים המשמעותיים שיקבעו בענייני האדם. ניתן למנות מיופה כוח בודד לטיפול בכל העניינים או מספר מיופי כוח.
  • ייפו כוח לשם הגילו הנאות אינו כרוך בתשלום אגרה למדינה.
  • ייפוי כוח מתמשך מעניק לממנה כוח להחליט על עתידו.

ייפוי כוח מתמשך – העלות

רבים מעוניינים בתחושת הביטחון אותם מקנה להם ייפוי כוח מתמשך כך שבכל מקרה של איבוד היכולת לתפקד, קיים מסמך מסודר המאציל סמכויות שונות לטיפול בענייניו למיופה כוח מטעמו. למעשה עלות ייפוי כוח מתמשך ללא הנחיות יוצאות דופן או טיפול מורכב בנכסים נע בין 2,500 ש"ח ל-5,000 ש"ח. בהמשך המאמר נדון במשפיעים על מחיר ייפוי הכוח המתמשך ומה כלול במסמך זה.

תחומים אותם ניתן לכלול בייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך בו רשאי להגדיר הממונה מיהו בעל הסמכות להחליט בענייניו ולפעול בשמו בזמן בו לא יהיה כשיר לקבל החלטות באופן עצמאי. ייפוי כוח מתמשך ייערך רק על ידי עורך דין בעל הכשרה ספציפית של משרד המשפטים בעל גישה לטופס אינטרנטי למילוי הפרטים לצורך ביצוע ייפוי כוח מתמשך באופן חוקי.

ההנחיות המקדימות של ייפוי הכוח יוכלו לכלול הנחיות בתחום האישי, הנחיות בנושאים כלכליים והנחיות הנוגעות בתחום הבריאותי.

ניתן למנות מיופה כוח אחד או מספר מיופי כוח, למנות מיופה כוח ראשי שיכריע בכל מקרה של חילוקי דעות בין מיופי הכוח וכן ניתן לחתום על ייפוי כוח מתמשך הכולל אך ורק היבטים בריאותיים. לרוב, מחיר של ייפוי כוח מתמשך נע בין 2,500-5,000 ש"ח לפני חישוב מע"מ.

ייפוי כוח מתמשך עבור זוג – כמה זה עולה?

עורכי דין המתמחים בייפויי כוח מתמשכים מציעים לרוב שירות עבור בני זוג המעוניינים בייפוי כוח מתמשך זוגי. עריכת ייפוי כוח מתמשך זוגי עשויה להוזיל עלות ביצוע ייפוי כח מתמשך של כל אחד מבני הזוג בצורה נפרדת.

במידה ונוסח ייפוי הכוח זהה, הבקשה סטנדרטית ונדרשת רק התאמת המסמך לכל אחד מבני הזוג באמצעות עדכון שם ומגדר, עשוי מחיר ייפוי כוח זוגי לנוע בין 3,500 ש"ח ל-5,500 ש"ח לפני חישוב המע"מ. בכל מקרה בו קיימת מורכבות בהגשת המסמך עשוי המחיר לעלות לטווח מחירים שבין 7,000-8,000 ש"ח.

הגורמים המשפיעים על עלות ייפוי כוח מתמשך

מחירי ייפויי כוח מתמשכים משתנים בין מקרה משפטי אחד למשנהו. בדומה למסמכים משפטיים אחרים, עיקר ההשפעה על המחיר תהיה נעוצה ברמת מורכבות המסך. למעשה, טופס ייפוי כוח מתמשך מקוון מותאם במידה רבה לרצון כל מייפה כוח כשהוא מאפשר חופש פעולה רחב ואכן, ברבים מהמקרים הוראות הממנה דומות ומורכבות המסך אינה יוצאת דופן. בכל מקרה בו תמונת המצב נעשית מורכבת יותר, יעלה מחיר ייפוי הכוח המתמשך בהתאמה. כך לדוגמה: ייפוי כוח מתמשך עבור ממנה בעל ריבוי נכסים, רצונות רבים ומפורטים ביותר וכן נכס בעל מרכבות רבה כגון: עסק.

עבור רובם המוחלט של הפונים לערוך מסמך של ייפוי כוח מתמשך, עלות הפעולה תהיה מינימלית.

השירות הכלול במחיר של ייפוי כוח מתמשך

כיום, רוב התקשורת עם עורך הדין נעשית באמצעים אלקטרוניים על מנת לייעל ולקצר את התהליך. למעשה ככל הנראה בעריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך תידרשו לשתי פגישות פרונטליות עם עורך הדין שלכם. תהליך ניסוח וכתיבה של מסך זה יתבצע בדרך כלל במהלך שתי פגישות כאשר ביניהן תתבצע תקשורת מקוונת לצורך תיקון טיוטות. מחיר של ייפוי כוח מתמשך כולל 2 פגישות: פגישה ראשונה הנעשית לפי רצון הלקוח ועורך הדין בצורה מקוונת או באופן פרונטלי (ניתן לעשותה גם בטלפון). בפגישה זו יתבררו שאיפותיו של מייפה הכוח ויוגדרו על ידו מיופי הכוח. במהלך הפגישה יבחן עורך הדין את כשירות מיופי הכוח לתפקידם וכן עורך הדין ינסח מסמך ראשוני כטיוטה יליפוי הכוח המתמשך הסופי.

בפגישה השנייה הנערכת תמיד בצורה פרונטלית, תתבצע חתימת מייפה הכוח ועורך הדין וכן חתימות כל מיופי הכוח.

עדכון מסמך ייפוי כוח מתמשך

המהלך חיינו הינם דינאמיים ביותר עלולים להתרחש שינויים שלהם השפעה על ייפוי כוח מתמשך שנחתם. במקרה זה יש לפנות פעם נוספת אל עורך הדין במטרה להגיש מחדש בקשה לייפוי כוח מתמשך.

נציין, כי יש צורך להגשת המסמך מחדש, מה שעלול לגורר תשלום נוסף זהה או דומה לתשלום ההתחלתי. אולם, קיימת לעיתים רבות הנחה מטעם עורכי דין ללקוחות חוזרים, לכן מומלץ לערוך ייפוי כוח מתמשך אצל אותו עורך דין שביצע את הפעולה בעבר.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך עקראוי את מזרחי ושות'

משרד עו"ד עקראוי את מזרחי ושות' מציע שירות של ליווי משפטי בכל הנוגע לייפוי כוח מתמשך עבור לקוחותיו. עורכי הדין במשרד מתמחים בעריכת מסמכים מסוג זה מתוך ידע מקצועי רב, הכשרה וניסיון. המשרד מעמיק את שירותיו גם בתחומי הצוואות והירושות מתוך רצון בלתי מתפשר להשיג מקסימום אחוזי הצלחה עבור כל תיק.

המשרד עוסק ומתמחה בצורה רחבה ומעמיקה בחוקי ייפוי כוח מתמשך ובחוקי הירושה על רבדיהם השונים מתוך מטרת על להציע ללקוחות המשרד שירות משפטי איכותי ואפקטיבי.

מעוניינים לערוך מסמך ייפוי כוח מתמשך? פנו עוד היום למשרד עו"ד עקראוי את מזרחי ושות' לקבלת מידע משפטי ספציפי ושירות מעולה.

במאמר זה דיברנו על:
המחבר

מייל אישי: yerushonlaw@gmail.com | אודותינו | עורכי דין עקראוי את מזרחי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים רבות בדיני צוואות וירושות תוך מתן דגש על יישום רצונו של הלקוח ועריכת המסמכים המשפטיים לפי רצונו ודעתו בדיוק כפי שרצה.
קו המנחה של משרדנו הוא כי רצונו של אדם כבודו והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בפעולות אשר יש לבצע לאחר לכתו של המוריש בשיבה טובה לעולם שכולו טוב.
משרדנו נוהג בזהירות יתרה בעריכת המסמכים המשפטיים ומוודא כי הלקוח הבין ומודע לתוכן הנרשם בהם וכן שבע רצון מהאופן בו יתקבלו החלטות הנוגעות לענייניו האישיים לאחר פטירתו.

עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'
עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין צוואות וירושות
לייעוץ חייגו עכשיו
052-5595831
פתח צ'אט
זמינים לשירותך 24/7
לייעוץ ללא התחייבות שלחו הודעה
דילוג לתוכן