ימים: א -ו: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00
לייעוץ חייגו עכשיו

052-8693401

עורך דין צוואות וירושות בדרום

הרצון להותיר אחרינו מערכת כללים ברורה ומסודרת אשר תבטיח סדר בעניינינו האישיים הוא דבר העומד בראש סדר העדיפות של כל אדם ואדם. מעבר לרצון שינהגו בדברנו האישיים כפי שהיינו רוצים לאחר לכתנו לעולם שכולו טוב הרי שגם פעמים רבות בהעדר צוואה מפורשת מתפתחים סכסוכים כספיים שונים בין היורשים עניין אשר מביא להעמקת השסע המשפחתי ופילוג.

עורך דין צוואות וירושות בדרום - עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'

עורך דין צוואות וירושות בדרום יסייע לתושבי הדרום והסביבה לערוך צוואה מבעוד מעוד ובכך להבטיח כי לאחר לכתם בשיבה טובה, יורישהם ינהגו ברכושם ונכסיהם בדיוק כפי שהם היו רוצים וזאת מבלי להיקלע למריבות או סכסוכים שונים. מעבר למערכת הכללים הברורה שמותירה צוואה מאחוריה הרי שמדובר גם בהליך המשכן שלום ומונע מריבות וסיכסוכים.

צוואה היא רצונו של המוריש

כאשר אנו מדברים על צוואה אנו למעשה מתכוונים למסמך בו המוריש מתאר ומפרט בדיוק רב כיצד היה רוצה שינהגו ברכושו ובאיזו אופן נכסיו יחולקו בין היורשים השונים. לעיתים, רצונו של המוריש שונה מרצונו של היורש ובהעדר צוואה מדויקת ומפורטת עולה החשש כי לאחר שהמוריש ילך לעולמו יווצר סכסוך בין היורשים.

במסגרת הצוואה רשאי המוריש לקבוע ולהחליט בכפוף לכל דין כיצד רכושו יחולק, אילו מבין היורשים יקבל מה ומי מביניהם לא יקבל דבר. רצונו של המוריש זהו כבודו והמחוקק לא התערב בשיקול דעתו כלל.

אדם אשר עיניו בראשו יפעל לעריכת צוואה עוד בשלב מוקדם בחייו ובכך יוודא כי הדברים אשר יוותרו לאחר לכתו בשיבה טובה יתנהלו בדיוק כפי שהיה רוצה.

רצונו של אדם כבודו אינו עוד משפט תלוש מהמציאות אלא מונח משמעותי הבא לידי ביטוי בעריכת צוואה. במסגרת הצוואה המוריש יקבע ויחליט בדיוק לפי רצונו ושיקול דעתו כיצד ינהגו ברכושו וכן באיזה אופן יחולק.

גם כאשר בשלב מאוחר יותר מתעוררת שאלה הקשורה לפרשנות הצוואה הרי שבית המשפט יפרשה בהתאם לרצונו של המוריש כעולה מיתר הנסיבות.

מתי מומלץ לערוך צוואה?

היות ואין אדם יודע מה ילד יום הרי שמשרדנו ממליץ ללקוחותיו לערוך צוואה מוקדם ככל שניתן ובכך להבטיח שקט וביטחון. יש לציין כי עריכת צוואה אינה עניין משפטי מורכב ובאמצעות עורך דין צוואות וירושות בדרום ניתן לעשות זאת די בפשטות ובמקצועיות. לעריכת צוואה אין הגבלת גיל או מצב גופני כך שניתן לערוך אותה בכל שלב בחיים.

אוכלוסיות שונות בעלי מאפיינים מיוחדים מומלץ להם לערוך צוואה מוקדם ככל שניתן על מנת שאם חלילה ילך בן הזוג לעולמו ניתן יהיה לפעול בדיוק כפי רצונו. כך לדוגמא, בני זוג הידועים בציבור, בני זוג חד הוריים, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות שונות. אוכלוסיות אלו נמצאות במסלול מתועדף לעריכת צוואה מוקדם ככל וניתן.

האם כל עורך דין יכול לערוך צוואה?

באופן עקרוני צוואה יכולה להיות אף רשומה בכתב ידו של המוריש וחתומה על ידיו ללא התערבות עורך דין. יחד עם זאת, על מנת שניתן יהיה להבטיח כי תוקפה המשפטי של הצוואה יעמוד במבחן בית המשפט ככל ותוגשנה התנגדות לגביה הרי שמומלץ לעורכה באמצעות עורך דין צוואות וירושות אשר לו הניסיון והידע בתחום.

ככל ומעוניינים בצוואה חזקה אשר סיכוייה לעמוד במבחן בית המשפט יהיה גבוה יותר מומלץ לערוך צוואה בפני רשות, כלומר צוואה נוטריונית אשר תאומת ותחתם על ידי נוטריון. משרדנו מספק ללקוחותיו שירותי צוואה נוטריונית ומבטיח להם צוואה חזקה משפטית.

האם צוואה ניתנת לביטול?

צוואה ניתנת לביטול אם וכאשר ביטלה המוריש. פעמים רבות המוריש עורך מספר צוואות שונות אשר לא אחת עולה שאלה בנוגע לכשירותן המשפטית. באופן עקרוני, כאשר עורך המוריש מספר צוואת, הצוואה האחרונה היא הצוואה הקובעת ותבטל כל צוואה אחרת אשר ניתנה לפניה. עניין נוסף בהקשר זה היא האפשרות הקיימת בידי היורשים להגיש התנגדות לקיום צוואה ולעלות טענות שונות בנוגע לכשירותה המשפטית.

במסגרת התנגדות לקיום צוואה, רשאי המתנגד או המתנגדים לעלות טענות שונות בנוגע לכשירות הצוואה כגון מצב נפשי של המוריש, מצב בריאותי וכו' ובכך לבקש מבית המשפט להורות על פסילת הצוואה.

ככל ובית המשפט יקבל את ההתנגדות עלול הוא להורות על ביטול הצוואה וחלוקת הרכוש בהתאם לדין או בהתאם לצוואה אחרת אם הייתה קיימת.

ברצוני לערוך צוואה, מה עלי לעשות?

כפי שצוין קודם לכן, עריכת צוואה הינה פעולה משפטית פשוטה יחסית אשר תתבצע על ידי עורך דין מיומן ומנוסה ועדיף גם נוטריון. ככל והנכם מעוניינים לערוך צוואה הרי שכל מה שנותר הוא לפנות לעורך דין המתמחה בדיני צוואות וירושות ולשכור את שירותיו.

עורך דין צוואות וירושות בדרום אשר בידיו ניסיון בעריכת צוואות יוכל לסייע לכם לערוך צוואה בדיוק כפי שאתם רוצים ללא עיגולי פינות והשמטת דברים חיוניים.

חשוב לזכור כי בטרם יחל עורך הדין את מלאכתו יש להבין כיצד ובאיזה אופן מעוניינים לבצע את חלוקת הרכוש בין היורשים ולשתף את עורך הדין. תכנון מקדים ומדיוק מראש יסייע לערוך צוואה ברורה ומדויקת ללא טעויות וללא צורך בתיקונים לאחר מכן.

יש להיוועץ עם עורך הדין איזו צוואה מומלץ לבצע והאם מספיק צוואה בפני עדים או שמה מומלץ לערוך צוואה בפני רשות.

המלצת משרדנו היא כי על מנת שניתן יהיה להבטיח צוואה חזקה משפטית יש לערוך אותה בפני נוטריון אשר יחתום עליה ויאמתה. זכרו, רכושכם ועניינכם האישיים שייכים לכם ורק לכם, פעלו היום על מנת שניתן יהיה להבטיח שמירה והגנה עליהם ביום שאחרי לכתכם. השאירו לנו הודעה ואנו נפעל לשוב אליכם בהקדם.

במאמר זה דיברנו על:
המחבר

מייל אישי: yerushonlaw@gmail.com | אודותינו | עורכי דין עקראוי את מזרחי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים רבות בדיני צוואות וירושות תוך מתן דגש על יישום רצונו של הלקוח ועריכת המסמכים המשפטיים לפי רצונו ודעתו בדיוק כפי שרצה.
קו המנחה של משרדנו הוא כי רצונו של אדם כבודו והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בפעולות אשר יש לבצע לאחר לכתו של המוריש בשיבה טובה לעולם שכולו טוב.
משרדנו נוהג בזהירות יתרה בעריכת המסמכים המשפטיים ומוודא כי הלקוח הבין ומודע לתוכן הנרשם בהם וכן שבע רצון מהאופן בו יתקבלו החלטות הנוגעות לענייניו האישיים לאחר פטירתו.

עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'
עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין צוואות וירושות
לייעוץ חייגו עכשיו
052-5595831
פתח צ'אט
זמינים לשירותך 24/7
לייעוץ ללא התחייבות שלחו הודעה
דילוג לתוכן