ימים: א -ו: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00
לייעוץ חייגו עכשיו

052-8693401

עריכת צוואה מחיר

אין דרך נעימה לעסוק בצוואה. הצוואה מספרת לנו שהסוף יגיע בנקודה מסוימת, ולרוב לא נוכל למנע זאת.

אולם נוכל בקלות להשאיר אחרינו את הדברים באופן מסודר. עריכת צוואה היא פעולה לא מורכבת, גם אם יש עלות בצידה, היא פתרון לבעיות רבות שיכולות לצוץ יום אחרי שכבר לא נהיה פה.

עריכת צוואה מחיר - עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'

מהי צוואה

זכות הקניין הינה זכות מוכרת העומדת לזכותו של אדם כחלק מחוק יסוד, כבוד האדם וחרותו.

זכות הקניין עומדת כמובן לאדם ביחס לנכסים אשר בבעלותו בעודו בחייו, אך מה דינם של אותם נכסים עם הסתלקותו של אדם מעולמנו?  האם זכות הקניין איינה עומדת לו עוד?

היות שזכות הקניין עומדת לזכותו של אדם גם לאחר מותו, הצוואה היא למעשה המסמך המשפטי החייב עבור נכסיו של אדם. בעצם קיום הצוואה, למעשה מצווים עלינו הנפטר או הנפטרת כיצד לנהוג בנכסי הקניין שהותירו אחריהם.

הצוואה באה להסדיר בצורה הברורה ביותר את האופן שבו יחולק הקניין לאחר המוות. כל אדם רשאי לכתוב צוואה באופן שהוא רואה לנכון, כל זמן שהוא צלול וכשיר לעמוד על דעתו בעת חתימתה.

מה חשיבות הצוואה

חשיבותה של הצוואה היא רבה ומורכבת. יש לה מספר פנים והיא המסמך האחרון שמשאיר אדם לאחר מותו. הצוואה תסדיר את כל רצונותיו של אדם גם לגבי הקניין וגם לגבי אלמנטים אחרים.

  • ככל שצוואה ברורה יותר ומדויקת יותר, או אז ההתעסקות איתה קלה יותר. אם ההנחיות בצוואה ברורות והיא נערכה כדין, יש בכוחה למנוע סכסוכים רבים.
  • הצוואה משמשת כמסמך קביל עבור מוסדות המדינה. ברגע שנחתמת צוואה ובית המשפט מאשר את תוקפה, היא הופכת להיות המסמך היחיד הקובע בנוגע לעיזבונו של כל איש ואישה.
  • שומרת על כבוד המת וממלאת את רצונו לאחר מותו באופן שבו הוא התכוון ורצה. ובכך למעשה מגשימה את בקשתו האחרונה.

מי זקוק לצוואה?

צוואה צריך כל אדם. מקובל לחשוב שצוואה עורך וחותם רק מי שבבעלותו נכסים או ממון, אולם לא כך הדבר, כל אדם באשר הוא זכאי לסעד המשפטי הזה אשר יבטיח שאחרי לכתו תשמר לו הזכות להסדיר את ענייניו באופן שבו הוא יבחר. באופן טבעי צוואה נחשבת כמתאימה לבני הגיל השלישי, אולם בפועל היא עלולה להתאים בכל גיל שלא נדע.

  • בני הגיל השלישי – בני הגיל השלישי הם באופן טבעי הלקוחות המיידים של כתיבת צוואה, זאת מכיוון שברור שהם מתקרבים ליום שבו הם יזדקקו לה.
  • הורים לילדים – מרגע שילדים נכנסים לחיינו, חייבים לדאוג להם. אין לדעת מה ילד יום, העיסוק בצוואה עוסק בחלק הפחות נעים של החיים, אבל צריך להיות מוכן תמיד לרע מכל.
  • בעלי נכסים – באופן טבעי בעלי נכסים שעמלו קשה להשיג אותם, יבקשו להבטיח טיפול הולם בעיזבונם
  • חולים במחלות קשות – אנשים שהגורל זימן להם אתגרים לא פשוטים, לכן רצוי שיסדירו את נושא הצווה כל זמן שהם יכולים.

מי עורך צוואה?

צוואה איננה מסמך שמחייב אסמכתא משפטית, אולם בכדי לקיים אותה יש צורך באישור של בית משפט. לכן ככל שהמסמך ינוסח בבהירות רבה יותר, יהיה בעל תוקף אמיתי ומחייב ויעמוד בתנאי הסף שעורך הצוואה אכן צלול ומבין מהו עושה, יש יתרון עצום לעריכת צוואה על ידי גורם המוסמך לכך.

במדינת ישראל, עורכי הדין הם הגורם המוסמך לנושא זה צוות משרד עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי ושות' ידעו להעניק לכם את הליווי המקצועי, המסור והרגיש הנדרש בסיטואציה לא פשוטה שכזאת, בזכות הליווי של אלפי לקוחות לאורך השנים. האסמכתא המתקבלת בעריכת צוואה אצל עורך הדין והחתימה שלו שהיא נערכה כדין, יש בה בכדי להימנע מסיבוכים עתידיים. במקרים שכאלו אין לעריכת צוואה מחיר

מה כוללת צוואה

מקובל לחשוב שהצוואה עוסקת בקניינו של האדם ביום שאחרי מותו, ואכן, רוב רובן של הצוואות עוסקות בנושאים כלכליים מסוגים שונים, אך לא רק. אם כן מהם הנושאים העיקריים שהצוואות עוסקות בהן ויש להן תוקף אמיתי לטפל בו.

  • טיפול בנכסים – צוואה תעסוק באופן ברור בגורלו של נכס שהיה בבעלות הנפטר או הנפטרת ויש להעבירו למי שיבחר.
  • טיפול בכסף ובפיקדונות – תחת ההגדרה של כל סכומי הכסף שאדם ניהל בחייו בכל הגופים הרלוונטיים, חשבונות בנק, פיקדונות, חסכונות, פנסיה וכיוצא באלו
  • חפצים ייקרי ערך כלכלי – הצוואה יכולה להסדיר כיצד יחולקו נכסיו של הנפטר שאינם כסף או נדלו, כגון תכשיטים, רכבים, אוספים מיוחדים ועוד.
  • חפצים בעלי ערך סנטימנטלי – לכל אחד יש חפץ סנטימנטלי שנמצא אצל הוריו או שהיה רוצה להעביר למישהו מיוחד, פעמים רבות זהו חפץ ללא ערך כספי, אך גם את חלוקתו ניתן להסדיר בצוואה.
  • סידורים אחרונים – בקשות קטנות דוגמת אופי ההלוויה, נגינת שיר מיוחד או בקשה לתרום את הגוף למדע, גם הם יכולים להיכלל בצוואה.

מהן העלויות הכרוכות בעריכת צוואה?

צוואה הינה מסמך אשר כל אדם יכול לכתוב בעצמו. אולם בעת הפניה לאיש מקצוע, או לעדים שיהיו מוכנים לחתום על הצוואה, כמובן שהדברים כרוכים בתשלום. מומלץ גם לרוב לשלם למישהו ניטרלי שלא חלק מהמעגל הקרוב אליכם שיעניק נופך יותר רציני לכל הנושא. אז על מה וכמה משלמים?

  • עריכת צוואה – עריכת צוואה על ידי עורך דין תעלה כ2000 ₪ ויכולים להגיע עד 4000 ₪ אם יש תסבוכות או מורכבויות יתר.
  • צוואה בפני רשות – במידה ותבקשו כמו רבים לערוך צוואה בפני שופט, או אז בעת הפניה לבית המשפט יהיה עליכם לשלם אגרה העומדת על כ250 ₪.

אצלנו במשרד עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי ושות' נעזור לכם לממש עריכת צוואה במחיר הוגן ומתאים לכל אחד.

מהי צוואה חוקית?

צוואה חוקית לא נדרשת בחתימת עורך דין. כל מסמך שנכתב על ידי אדם יכול לשמש כצוואה. בתי המשפט יכולים ומקבלים צוואות מכל סוג ועניין ברגע שהם השתכנעו בדבר אמיתות הצוואה וניקיון הכפים שלה, כלומר שהחתום על הצוואה היה בדעה צלולה וללא איומים.

מהסיבה הזאת, כל מסמך של ירושה שנכתב על ידי עורך דין לאחר שפגש את מי שעורך את הצוואה ועורך הדין מוודא שאותו אדם צלול ובריא ועומד על דעתו, ובנוסף לכל האמור, מספק גם שני עדים נוספים החותמים על התנאים שבהם נחתמה הצוואה, או אז הופכת שאלת חוקיותה של הצואה לפשוטה הרבה יותר.

כיום ישנם מקרים רבים מאד של הגשת הסתייגויות ובקשה לצווים למניעת קיום צוואה, ככל שעריכת הצוואה תעשה בצורה מסודרת יותר, כך תוכלו להבטיח את קיומה, לעריכת צוואה מחיר ברור וידוע, שווה לשלם אותו בהיבט החוקי, הכלכלי והמשפחתי.

סיכום

צוואה היא המסמך האחרון שנשאיר אחרינו, לעריכתה עלולות או עשויות להיות השלכות על האנשים אותם אנחנו אוהבים יותר מכל. לכן חשוב מאד ורצוי להבין את משמעות עריכתה בצורה מיטבית, על ידי גורם מוסמך. גם במחיר של עלות מסוימת שלעיתים נראית מכבידה, אך עלולה להביא לשלום בית מצד אחד וכן לחיסכון רב עבור היורשים במידה ולא יאלצו ללכת לבתי משפט בגין צוואה לא תקינה.

במאמר זה דיברנו על:
המחבר

מייל אישי: yerushonlaw@gmail.com | אודותינו | עורכי דין עקראוי את מזרחי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים רבות בדיני צוואות וירושות תוך מתן דגש על יישום רצונו של הלקוח ועריכת המסמכים המשפטיים לפי רצונו ודעתו בדיוק כפי שרצה.
קו המנחה של משרדנו הוא כי רצונו של אדם כבודו והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בפעולות אשר יש לבצע לאחר לכתו של המוריש בשיבה טובה לעולם שכולו טוב.
משרדנו נוהג בזהירות יתרה בעריכת המסמכים המשפטיים ומוודא כי הלקוח הבין ומודע לתוכן הנרשם בהם וכן שבע רצון מהאופן בו יתקבלו החלטות הנוגעות לענייניו האישיים לאחר פטירתו.

עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'
עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין צוואות וירושות
לייעוץ חייגו עכשיו
052-5595831
פתח צ'אט
זמינים לשירותך 24/7
לייעוץ ללא התחייבות שלחו הודעה
דילוג לתוכן