ימים: א -ו: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00
לייעוץ חייגו עכשיו

052-8693401

עורך דין התנגדות לצוואה

בערוב ימיו של אדם לעיתים לא הכל זורם על מי מנוחות ויש מי שעלול לנצל את חולשתו של האדם כדי לאלצו לשנות את צוואתו. אם יש לכם חשש כי צוואתו של יקירכם סותרת את רצונו האמיתי, נכתבה תחת לחץ או שונתה לאחרונה כאשר יקירכם כבר אינו צלול דיו, כדאי ומומלץ להגיש התנגדות לצו קיום צוואה.

משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות' מתמחים בדיני ירושות וצוואות ויכולים לעזור לכם לחשוף את האמת שמאחורי צוואה שאינה סבירה ולפעול לביטולה.

עורך דין התנגדות לצוואה - עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'

צוואה שאינה סבירה

אדם הנמצא בסוף ימיו עשוי להמצא במצב נפשי לא פשוט. מתחים ישנים, כעסים שהצטברו, פצעים שלא הגלידו, כל אלו עלולים להביאו לשימוש בצוואה כדי לנקום או לנשל את קרובי משפחתו אשר לדעתו לא עשו די כדי לזכות בירושתו.

זהו מצב כואב ורגיש מאד, אך לפני שתמהרו להגיש התנגדות לצו קיום צוואה כדאי שתדעו כיצד ומתי נכון לעשות זאת. לא כל צוואה שאינה נושאת חן בעיניכם אכן מקורה בלחץ בלתי הוגן או באי שפיותו של אדם הנוטה למות. לכן עליכם לברר מספר פרטים לפני שאתם יוצאים למלחמה, לרוב, כנגד קרובי משפחתכם.

מהי התנגדות לצו קיום צוואה?

התנגדות לצו קיום צוואה איננה הדרך שלכם לבטל את הצוואה רק מפני שלדעתכם היא אינה הוגנת או שהגיע לכם יותר. מדי שנה מאושרות על ידי בית המשפט צוואות רבות אשר מפחיתות ואף מנשלות לחלוטין קרובי משפחה מסויימים או מתנות תנאים וסייגים שנתפסים על ידי שאר המשפחה כלא הוגנים, נקמניים ומוגזמים אם מוכח כי האדם הנפטר היה צלול בדעתו ולא הושפע לרעה.

אך אין זה המקום להטיף לכם מוסר, לכל אדם סיפור החיים שלו ומוסר ודעת הינו עיסוקם של אנשי מקצוע אחרים. התנגדות לצו קיום צוואה תופס במקרים שבהם יש לכם חשש אמיתי שמישהו או מישהי השתמשו בכוחם והשפעתם כדי לגרום לאדם הנוטה למות לכתוב צוואה המיטיבה עימהם או שלא היה צלול בשעת כתיבתה.

מתי בית המשפט יסכים לקבל התנגדות?

בית המשפט יסכים לקבל התנגדות זו כשמתקיימים התנאים הבאים:

  • התגלה כי המנוח שינה את הצוואה בפתאומיות זמן קצר לפני מותו.
  • הצוואה אינה משקפת לדעתכם את רצונו האמיתי של המנוח.
  • נפלו פגמים כלשהם בצוואה.
  • יש לכם חשד שמישהו או מישהי לחצו, אנסו או כפו על המנוח להיטיב עימם.
  • אחד היורשים המופיעים בה סייע לעריכתה או היה נוכח בעת כתיבתה.

אחת הדוגמאות הנפוצות ביותר בארץ או בעולם הגורמות למבול של התנגדויות לצו קיום צוואה הינה תופעת המאהבת ( או מאהב…) צעירים שלפתע "זכו" בכל רכושו של הנפטר, או לפחות בחלקים נרחבים ממנו, משום שבערוב ימיו הסבו לו נחת רבה.

דוגמא נפוצה נוספת היא פעולתו של אחד הבנים או הבנות ללחוץ על האב כי הם היחידים המתעניינים בשלומו, אוהבים אותו ומכבדים אותו בעוד האחרים לא, דבר שמשפיע מאד על אדם הנוטה למות שדעתו כבר מתחילה להשתבש עליו. כפייה על אדם דמנטי, הפעלת מניפולציות על אדם המעורער בנפשו, מטפלת שלפתע זוכה בדירה שבה היא לנה עם המטופל שלה ועוד ועוד.

מבחן המציאות היחיד לבדוק האם אכן הצוואה המוזרה לא נעשתה באונס ובתחבולות, היא מידת צלילותו של האדם וכשירותו השכלית בעת כתיבתה והעובדה שאיש לא איים וכפה עליו או ערך מניפולציות רגשיות עליו טרם כתיבתה, ואתם זקוקים הוכחות חותכות.

צוואות שנפל בהן פגם

ניתן בהחלט להגיש התנגדות לצו קיום צוואה אם נפל בה פגם. פגם יכול להיות שהצוואה שהוגשה איננה בכתב ידו של האדם ואין עדים שיעידו כי ראו את האדם מכתיב אותה למישהו נייטראלי שאינו מופיע כיורש בה, שיבוש כל שהוא בשמות היורשים, שמות הרכוש

( למשל כתובת שאינה קיימת ) וכל דבר שעלול להדליק בפניכם נורה אדומה שמשהו לא היה תקין בזמן כתיבת הצוואה. גם צוואה שהיא מעורפלת מדי ואינה ברורה דייה יכולה להתבטל אם מגיש הצו סבור כי היא אינה משקפת את רצונו של הנפטר.

מדוע יש למהר ולהגיש התנגדות לצו קיום צוואה

אם אתם משוכנעים מעל ומכל ספק שיש פגם בצוואה, שהיא נכתבה כשנפטר כבר לא היה צלול דיו, הוחלפה במפתיע באופן שמעורר חשד, או שאחד היורשים לקח חלק פעיל בה, עליכם למהר ככל האפשר להגיש את ההתנגדות לצו קיום הצוואה תוך 14 מיום מאז שפורסמה ברשומות.

לכן חשוב מאד שברגע שמתעורר בכם החשד לפנות בדחיפות לעורך דין לדיני ירושה וצוואה הבקיא בהלכות ההתנגדות כדי שיבחן את הצוואה ויאשר בפניכם כי אכן יש לכם סיבה מוצדקת לנהל את ההליך.

זכרו היטב, ברוב המוחלט של המקרים אתם יוצאים נגד בשר מבשרכם, אחים ואחיות, אחיינים ואפילו ההורה שנותר מאחור, לכן היו בטוחים שאכן התבצעה כאן הטעייה מכוונת של גורם מסויים כדי שלא תעמיקו את הקרע ביניכם לבין משפחתיכם שסובלת מרה מאובדן יקירם.

משרד עורך דין עקראוי את מזרחי ושות'

עורך הדין ישראל מזרחי ועורך הדין ערן עקראוי הינם מומחים לדיני ירושה וצוואה. מרגע הפניה הראשונית תקבלו יחס מקצועי ברגישות ובהתחשבות המתבקשת.

לאחר בחינת הצוואה תקבלו ייעוץ משפטי מלא כיצד לנהוג ולברר האם אכן נפל פה פגם וניתן להוכיח כי יקירכם כבר לא היה צלול דיו או שהושפע לרעה ואף נוצל על ידי מן דהוא זמן קצר לפני פטירתו. המשרד הממוקם בקריית מוצקין יעניק לכם ליווי משפטי מלא עד למיצוי כל זכויותיכם ובירור של העניין בתקווה שאכן יתברר רצונו האמיתי של המנוח והצדק ייצא לאור.

כיצד מגישים התנגדות לצו קיום צוואה?

תמיד תוכלו להעזר באיש מקצוע שיעשה זאת בשמכם, אך כל שעליכם לעשות הוא להגיש לרשם לענייני ירושות בתוך 14 יום מיום פרסום הצוואה ברשומות בצירוף אישור על תשלום אגרה ( נכון להיום האגרה הינה 1036 ש"ח ) בבקשה עליכם למלא:

  • שמות ות"ז כל כל המעורבים, מגיש הבקשה, המוריש והיורשים.
  • נימוקים ברורים ומובנים מדוע ברצונכם להגיש את הבקשה עם אפשרות לצרף מסמכים התומכים בטענתכם.
  • תצהיר חתום של עורך דין אשר מאשר את את העובדות שציינתם בנימוקיכם.
  • במידה ואדם אחר הגיש בשמכם את הבקשה, צרפו ייפוי כוח מטעמכם.

מתי לא כדאי להגיש התנגדות לצו קיום הצוואה?

סבכם האהוב הוריש את הדירה לאחיכם ולא לכם? אימכם החליטה להוריש הכל לצדקה? לכל אחד יש סיבות מדוע לא לנקוט בצעדים המתבקשים של חלוקה שווה של כל רכושו. בסופו של יום, כאשר אדם עורך עם עצמו חשבון נפש, המניעים הנסתרים והכמוסים שלו אולי לעולם לא יתבררו לכם, אך עליכם לכבדם. זכותו של כל אדם לחלק את רכושו על פי רצונו ולהחליט למי מגיע יותר ומי לדעתו ינהג ברכוש בצורה אחראית יותר או על פי משאלות ליבו. ואולי בכל זאת, אף על פי שזה לא מקומנו, דאגו לקיים יחסים משפחתיים טובים יותר איתם לפני שלא תהיה לכם הזדמנות נוספת לעשות כן.

במאמר זה דיברנו על:
המחבר

מייל אישי: yerushonlaw@gmail.com | אודותינו | עורכי דין עקראוי את מזרחי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים רבות בדיני צוואות וירושות תוך מתן דגש על יישום רצונו של הלקוח ועריכת המסמכים המשפטיים לפי רצונו ודעתו בדיוק כפי שרצה.
קו המנחה של משרדנו הוא כי רצונו של אדם כבודו והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בפעולות אשר יש לבצע לאחר לכתו של המוריש בשיבה טובה לעולם שכולו טוב.
משרדנו נוהג בזהירות יתרה בעריכת המסמכים המשפטיים ומוודא כי הלקוח הבין ומודע לתוכן הנרשם בהם וכן שבע רצון מהאופן בו יתקבלו החלטות הנוגעות לענייניו האישיים לאחר פטירתו.

עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'
עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין צוואות וירושות
לייעוץ חייגו עכשיו
052-5595831
פתח צ'אט
זמינים לשירותך 24/7
לייעוץ ללא התחייבות שלחו הודעה
דילוג לתוכן