ימים: א -ו: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00
לייעוץ חייגו עכשיו

052-8693401

ביטול צו ירושה

צו ירושה מגיע בדרך כלל לאחר אדם פטירת קרוב, ולכן הוא כולל עימו גם אקט אמוציונלי ולא פשוט שעלול לגרום לטלטלה לא פשוטה.

חשוב לדעת שלצו הירושה יש השפעה חוקתית, והריהו כפסיקה לכל דבר. ולכן, באם לא מעוניינים לקבלו כפי שהוא – יש להגיש ביטול צו ירושה בעזרת עורך דין מומחה על מנת לקבל ביטול של צו הירושה ולשנות אותו או לחילופין למנוע את קיומו.

אז איך עושים את זה? מה כולל התהליך של ביטול צו הירושה? על זאת ועוד – במאמר שלפניכם.

ביטול צו ירושה - עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'

מה זה בכלל צו ירושה

כאשר אדם הולך לעולמו, לאחר שהיורשים שלו מתאוששים מן האבל והפטירה, הם מעוניינים לממש את זכאותם הטבעית ולקבל את הזכות שמגיעה להם מבחינה חוקית – והיא הזכות בירושה חלקית או מלאה בנכסיו של המנוח.

כדי לקבל את הירושה, יש צורך לקבל צו ירושה מבית המשפט אשר הוא זה שיקבע את נתוני החלוקה של הירושה על פי הנתונים שנמצאים ברשותו. עוד טרם שבית המשפט יקבע את צו הירושה, רשם הירושות יפרסם את הפסיקה העתידית בפלטפורמות השונות על מנת שמי שיש לו השגה על אופן חלוקת הירושה – יהיה יכול להגיש אותה טרם הפסיקה ולמנוע את צו הירושה שאמור להיכתב ולהיחתם על פי הפסיקה.

התנגדות לצו ירושה

מי שיכול להגיש התנגדות לצוואה – הוא רק נוגע בדבר, כלומר כל מי שיכול להיות לו חלק בירושה מבחינה חוקית. במקרה בו לאחד מן הנוגעים בדבר יש השגה על אופן החלוקה שנקבעה על פי צו הירושה, הוא יכול להגיש אותה לרשם הירושות תוך 14 יום מאת הפרסום של אופן הירושה ועד לרגע בו צו הירושה נקבע כפסיקה. במקרה בו ההשגה הוגשה בזמן, הו אז היא נידונה בבית דין לענייני משפחה או בבית המשפט.

ביטול צו ירושה

במקרה בו לא הוגשה השגה על צו הירושה במהלך תקופת ההמתנה, לצו הירושה יש תוקף בלתי מעורער של פסק דין חוקתי אשר חובה לקיימו. אך למרות זאת, במקרים מסוימים ובאופנים ספציפיים, קיימת אפשרות לתקן את צו הירושה גם לאחר שהוא נחתם, על ידי הגשת בקשה לרשם הירושות או לחילופין לבית המשפט, אשר ידון בבקשה, ידחה אותה או יאשר וישנה את צו הירושה בהתאם לנתונים שהתקבלו בבקשה לביטול צו הירושה.

האם בית המשפט מסכים לקבל את ביטול צו הירושה?

בית המשפט כלל לא מסכים בכל מקרה לקבל את הבקשה לביטול צו הירושה, כיוון שהוא טוען שהוא נתן טווח ביניים לצורך הגשת השגה על צו הירושה שהוא פרסם, טרם שהוא נתן את הפסיקה שלו. אך, עדיין קיימת האפשרות לבצע ביטול צו ירושה במקרים שונים, אשר נובעים מכך שהתווספו נתונים חדשים לתמונה אשר לא היו ידועים או קיימים בעת מתן הצו ופרסומו טרם הפסיקה.

במקרה בו הטענות שמוגשות לצורך ביטול הצוואה היו קיימות וידועות בזמן בו ניתן היה להגיש השגה על צו הירושה, אך ההשגה לא הוגשה – הדבר עלול לגרום לסיבוך, כיוון שבית המשפט יבחן לעומק האם אכן המקרה ראוי לבדיקה נוספת למרות שהנתונים הוגשו בעיכוב ניכר.

מה יכול להשפיע על אישור דיון מחדש בביטול צו ירושה?

לא בכל אופן בית המשפט יסכים לדון שוב בצו הירושה ולבחון אותו באופן אישי, אך יש מקרים בהם עולה הסיכוי כי בית המשפט יסכים לדון שוב בצו הירושה. המקרה הנפוץ הוא כאשר נתונים חדשים על פני השטח, אשר לא היו ידועים בעת שהיה ניתן  להגיש השגה על צו הירושה.

מה יכול לדוגמא להיוודע לאחר פסיקת צו הירושה ולשפוך אור על התמונה? אין סוף נתונים: נישואין שהתבררו כלא חוקיים ולכן הם יכולים למנוע חלקי ירושה, צוואה שהתגלתה בפתע פתאום, או אפילו יורש שצץ מאי שם וכעת הוא דורש את החלק שמגיע לו מן הירושה הכללית. סיבות אלה ודומות להן אשר צצו לאחר הפסיקה, יכולות להוות עילה מספקת כדי לדון שוב בצו הירושה ואף לבטל אותו או לשנות אותו.

השפעת התזמון על ביטול צו הירושה

גם כאשר הבקשה מוגשת לאחר שצו הירושה כבר נחתם ונפסק, תמיד ההמלצה היא להגיש אותה כמה שיותר מוקדם, כיוון שבית המשפט בהחלט מתייחס לתזמון הגשת הבקשה. אם לדוגמא התגלה יורש לאחר חודש מפסיקת הצוואה והוא אכן לא יכולה היה להגיש השגה טרם הפסיקה, אך הוא הגישה את הבקשה לביטול צו הירושה רק לאחר מספר חודשים, מתעוררת התהייה מדוע הוא דחה את הגשת בקשתו לביטול צו הירושה ומה עומד מאחורי כך. במקרים מסוג זה, ההחלטה תהיה נתונה בידי בית המשפט, כאשר בעזרת עורך דין טוב ניתן להוביל לסיכויי הצלחה מרובים ולכך שהשופטים יאשרו את הדיון בתיק כמו גם את ביטול צו הירושה.

הסיבה להגשת ביטול הירושה כסיבה מכרעת

בנוסף לשלל הגורמים אשר משפיעים על גישת בית המשפט מול הבקשה לביטול צו הירושה, בית המשפט יבחן לעומק האם הבקשה לביטול צו הירושה היא אכן מוצדקת וכוללת בתוכה נתונים משמעותיים אשר יכולים לגרום לשינוי משמעותי שיכול להשליך על ביטול הצוואה. לא כל נתון הוא משמעותי מספיק כדי לפתוח דיון חוזר בצו הירושה בפני בית המשפט, ולכן כאשר מגישים את הבקשה לביטול צו ירושה, יש להוכיח באמצעים חוקתיים בעזרת עורך דין מומחה, כי הסיבות לביטול צו הירושה הן אחרן מוצדקות ומשמעותיות.

הגשה לביקוש צו ירושה עקב פגמים בצוואה

לעיתים, הבקשה לדיון בביטול צו הירושה, נובע בעקבות צו ירושה שמתבסס על צוואה, אשר במבט לאחור ניתן להוכיח כי הצוואה אינה מעידה באופן אותנטי על רצונו של המוריש טרם פטירתו, עקב נתונים שונים, כמו: גילוי של צוואה נוספת ומאוחרת אשר מבטלת את הצוואה עליה התבסס צו הירושה, או לחילופין הוכחות לכך שהצוואה שעליה התבסס צו הירושה נכתבה תחת לחץ או כפיה של אחד המוטבים, או שהמוריש כתב אותה בעת שהוא לא היה כשיר מבחינה מנטלית.

במקרה בו ניתן להוכיח את הטענה שמצדיקה את הדיון בביטול צו הירושה, בית המשפט יבחן את הנתונים לעומק ולאחר בחינתו יודיע על המהלך המשפטי שנקבע על ידו.

ביטול צו ירושה על ידי עורך דין

חשוב לדעת, שבמיוחד בנושא של ביטול צו ירושה – חשוב להיעזר בליוויו המקצועי של עורך דין מומחה, אשר יש לו ניסיון רב בתחום הצוואות והירושות.

למעשה, אם אתם מכוונים להצלחה במהלך ביטול צו הירושה שלכם, ההמלצה היא לבחור בעורך דין אשר צבר כבר הצלחות בכל הנושא של ירושות וצוואות, על מנת שגם הסיפור שלכם יהיה סיפור של הצלחה.

 

לסיכום: ביטול צו ירושה מבצעים רק על ידי עורך דין צוואות וירושות – עו"ד עקראוי את מזרחי ושות

אם גם אתם רוצים להצליח בתהליך המורכב של בקשה לביטול צו ירושה, ההמלצה היא להיעזר בשירותים המקצועיים של משרד עורך דין צוואות וירושות – עו"ד עקראוי את מזרחי ושות , אשר כבר צבר ניסיון רב בשטח בביטולי צוואות, הן בשלב הגשת הבקשה והסכמת בית המשפט לדיון מחדש, והן בשלב ביטול הצוואה עצמו.

במאמר זה דיברנו על:
המחבר

מייל אישי: yerushonlaw@gmail.com | אודותינו | עורכי דין עקראוי את מזרחי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים רבות בדיני צוואות וירושות תוך מתן דגש על יישום רצונו של הלקוח ועריכת המסמכים המשפטיים לפי רצונו ודעתו בדיוק כפי שרצה.
קו המנחה של משרדנו הוא כי רצונו של אדם כבודו והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בפעולות אשר יש לבצע לאחר לכתו של המוריש בשיבה טובה לעולם שכולו טוב.
משרדנו נוהג בזהירות יתרה בעריכת המסמכים המשפטיים ומוודא כי הלקוח הבין ומודע לתוכן הנרשם בהם וכן שבע רצון מהאופן בו יתקבלו החלטות הנוגעות לענייניו האישיים לאחר פטירתו.

עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'
עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין צוואות וירושות
לייעוץ חייגו עכשיו
052-5595831
פתח צ'אט
זמינים לשירותך 24/7
לייעוץ ללא התחייבות שלחו הודעה
דילוג לתוכן