ימים: א -ו: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00
לייעוץ חייגו עכשיו

052-8693401

חלוקת צוואה על פי צו בית משפט

כאשר היורשים אינם מסכימים על חלוקת הצוואה – נדרשת התערבות משפטית. כך, על פי פסיקת בית המשפט שלוקח את כלל הנתונים בחשבון, נקבעים הכללים לחלוקה מחודשת של הירושה. כל מה שרציתם לדעת על חלוקת צוואה על פי צו בית משפט – ולא היה לכם את מי לשאול.

חלוקת צוואה על פי צו בית משפט - עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'

מה זה חלוקת צוואה על פי צו בית משפט?

על פי הניסיון המקצועי של עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי ושות', פעמים רבות נדרשת חלוקת ירושה עקב אי הסכמה של היורשים, על אופן הירושה והחלוקה שלה ביניהם. בדרך כלל חלוקת צוואה על פי צו בית משפט, תתבצע כאשר מדובר על הון רב, או לחילופין כאשר מדובר על מספר יורשים גבוה, מה שעלול להוביל לחילוקי דעות כפי מספר האנשים.

 

מה מתרחש בחלוקת צוואה על פי צו בית משפט

למעשה, החלוקה של הצוואה בידי בית המשפט, מאפשרת להגיע להסכם שמקובל על היורשים, גם אם אין צוואה אשר מורה על אופן החלוקה של הירושה באופן מדויק. כך, כל יורש מקבל את החלק המגיע לו מכלל מערך הירושה, כאשר גם רצון הנפטר מקבל גיבוי בעת חלוקת הצוואה על ידי בית המשפט, דבר שמאפשר הגינות מלאה כלפי המנוח מוריש הירושה.

 

האחראי על חלוקת הירושה – מנהל עיזבון

במקרה בו בני המשפחה או היורשים של המנוח, אינם מצליחים להגיע באופן עצמאי להסכמה אודות הירושה שניתנה להם, ימונה על הירושה אחראי מטעם בית המשפט. לאחראי שבידיו נתונה הסמכות לחלוקת צוואה על פי צו בית משפט, קוראים מנהל עיזבון – שכשמו כן הוא, נועד לחלק את העזבונות של הנפטר באופן הוגן ואחראי.

 

על מה נשענת חלוקת צוואה על פי צו בית משפט

במקרה בו השאיר המוריש צוואה, הרי שההתייחסות הראשונית של בית המשפט, תהיה לצוואה ולרוח הדברים הנושבת ממנה. הצוואה של המוריש יכולה לפתור את כל עניין החלוקה של הירושה, כיוון שחלוקת היורשה תתבצע באופן מדויק על פי הסעיפים שמופיעים בצוואת המוריש, אשר נחתמה על ידו בעודו בחיים.

 

חלוקת צוואה על פי צו בית משפט במקרה של אי כתיבת צוואה

המקרה המורכב של חלוקת צוואה על פי צו בית משפט, נובע מירושה אשר המוריש שלה לא השאיר אחריו צוואה. במקרה כזה, העול של חלוקת הירושה בצורה הוגנת – מוטל על בית המשפט, שיבצע צוואה חוקית על כל מערך הירושה, וכך יקבע מה יקבל כל יורש, על פי הנימוקים השמורים עימו מבחינה חוקית ומוסרית.

 

התהליך של חלוקת צוואה על פי צו בית משפט

המטרה של חלוקת צוואה על פי צו בית משפט, היא להשיג איזון בין כל הרצונות והאינטרסים של היורשים. ככל הניתן, ישתדל בית המשפט להתחשב ברצונות של כל יורש ויורש, כאשר לעיתים ניתן יהיה להשיג זאת בעזרת הקצאה של הנכסים השונים ליורשים השונים. מומלץ להגיע מוכנים לתהליך זה, כי הוא עלול להימשך עד להסכמה מוצהרת בין כלל היורשים הנוגעים בדבר.

 

נכסים שאינם ניתנים לחלוקה

במקרה בו קיימים נכסים שכלולים בירושה, איך אינם ניתנים לחלוקה בין כלל היורשים, לעיתים יינתן הנכס עבור מי שיציע לקנותו, או לחילופין למי שיש בידו את התנאים המרבים לצורך טיפול ותחזוקה בנכס. לעיתים, יעמיד בית המשפט את הנכס למכירה, והסכום שיתקבל מן המכירה יחולק בצורה שווה לכל היורשים והנוגעים בדבר.

 

עריכת הסכם של חלוקת עיזבון בין יורשים

לעיתים, עוד טרם חלוקת צוואה על פי צו בית משפט, ניתן להגיע להסכם חתום ומאושר על ידי עורך דין, שמאשר כי כלל היורשים הגיעו להסכמה על אופן חלוקת הירושה. במקרה זה, ניתן לכלול בהסכם את כלל נכסי העיזבון אך גם את חלקם, כאשר החלק הנותר שאינו בהסכם, יועבר להחלטת בית המשפט ומנהל העיזבון.

 

עריכת ההסכם של חלוקת העיזבון על ידי חלק מהיורשים

ההסכם של חלוקת העיזבון, יכול להיערך גם על ידי חלק מהיורשים ולא דווקא על ידי כל היורשים. אך בכל אופן, מי שמעורב בהסכם העיזבון, חייב להיות אך ורק יורש, אשר זכאי לירושת בגלל היותו קרוב משפחה של המנוח.

 

תפקיד מנהל העיזבון

על מנהל העיזבון מוטלת החובה, להגיש מתווה ברור לאופן חלוקת הירושה על פי ראות עיניו. אך חשוב לדעת כי בית המשפט אינו מחויב לקבל את המתווה של מנהל העיזבון, ולעיתים הוא ייבחר במתווה שונה לחלוטין, בהתאם לעילות משפטיות או על ידי הוצאת צו לחלוקה של כל נכסי העיזבון, בצורה שמתבטאת בהתאם לחוק הירושה ומזדהה עם ערכיו.

 

חוק הירושה שמהווה בסיס לחלוקת צוואה על פי צו בית משפט

חוק הירושה, אשר על פיו נקבעת חלוקתה צוואה על פי צו בית המשפט, הוא חוק אשר מקיים מדרג ערכי ליורשים הקיימים ולסדר העדיפויות שלהם. בחוק הירושה לבן או בת הזוג של המנוח יש עדיפות ראשונה, כאשר העדיפות הבאה היא כמובן לשארי דם נוספים, כמו: ילדים, נכדים, אחים, הורים ואפילו צאצאים.

 

מה נכלל בחלוקת צוואה על פי צו בית משפט

בחלוקת צוואה על פי צו בית משפט נכלל כל מה שהיה שייך למנוח, והוא בעל ערך כלכלי או רגשי. בין המרכיבים של ירושת המנוח, ניתן למצוא: נכסים, נדל"ן, חברות, עסקים, חשבונות בנק, ניירות ערך ועוד. כאשר הצו מתייחס גם לחפצים אישיים של המנוח, אשר הם בעלי ערך סנטימנטלי לקרובי המשפחה של המנוח.

 

כספי ביטוח ופנסיה תחת הצו המשפטי

המערך הכללי של חלוקת צוואה על פי צו בית משפט, כולל לא רק את הנכסים הקיימים של המנוח, אלא אף מעבר לכך. למעשה, הצו יכול להתוות את אופן חלוקת הביטוחים או כספי הפנסיה של המנוח, אשר מועברים ליורשים על פי התנאים שמוסכמים על ידי בית המשפט, בצו חלוקת הירושה שהוא מורה.

 

מי מלווה את התהליך של חלוקת צוואה על פי צו בית משפט?

את התהליך של חלוקת צוואה על פי צו בית משפט, מלווה עורך דין מומחה, אשר עושה את הכול כדי להשתמש בכל האמצעים החוקתיים ,על מנת להשיג את טובת המיוצג או המיוצגים שלו. על עורך הדין המלווה, להיות בעל ניסיון וידע מקצועי נרחב, לא רק בעריכת דין באופן כללי, אלא באפון ספציפי בכל הנושא של צוואות, ירושות והחוקים הנוגעים להם.

הכתובת שלכם – עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי ושות'

עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי ושות', הוא הכתובת הכי מקצועית עבורכם, לכל התהליך של חלוקת צוואה על פי צו בית משפט. בידי עורך הדין קיימים כל הכלים המקצועיים, שנדרשים לצורך עמידה מול כל הגורמים המשפטיים, תוך עמידה על הזכויות של המיוצג או המיוצגים בכל תוקף, ועם עילות משפטיות שיכולות להוביל לניצחון משמעותי של המיוצג או המיוצגים על ידי עורך הדין.

 

לסיכום

אם גם אתם עומדים לפני תהליך של חלוקת צוואה על פי צו בית משפט, והירושה נוגעת לכם האופן אישי – עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי ושות' ייצג אתכם באופן הכי מקצועי ונכון. כך, תוכלו להיות בטוחים כי אתם בידיים הנכונות שמובילות אתכם להצלחה מרבית במשפט ובענייני הירושה.

במאמר זה דיברנו על:
המחבר

מייל אישי: yerushonlaw@gmail.com | אודותינו | עורכי דין עקראוי את מזרחי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים רבות בדיני צוואות וירושות תוך מתן דגש על יישום רצונו של הלקוח ועריכת המסמכים המשפטיים לפי רצונו ודעתו בדיוק כפי שרצה.
קו המנחה של משרדנו הוא כי רצונו של אדם כבודו והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בפעולות אשר יש לבצע לאחר לכתו של המוריש בשיבה טובה לעולם שכולו טוב.
משרדנו נוהג בזהירות יתרה בעריכת המסמכים המשפטיים ומוודא כי הלקוח הבין ומודע לתוכן הנרשם בהם וכן שבע רצון מהאופן בו יתקבלו החלטות הנוגעות לענייניו האישיים לאחר פטירתו.

עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'
עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין צוואות וירושות
לייעוץ חייגו עכשיו
052-5595831
פתח צ'אט
זמינים לשירותך 24/7
לייעוץ ללא התחייבות שלחו הודעה
דילוג לתוכן