ימים: א -ו: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00
לייעוץ חייגו עכשיו

052-8693401

עורך דין קיום צוואה

יקירכם הלך לעולמו והותיר אחריו צוואה? עליכם להגיש לרשם לענייני ירושה בקשה לצו קיום צוואה. ניתן לעשות זאת לבד או באמצעות עורך דין.

אף על פי שהתהליך הינו פורמלי בלבד, ההסתייעות בעורך דין לשם הוצאת צו קיום צוואה יכולה להקל ולפשט עבורכם דברים רבים. להוצאת הצו שלבים רבים הכרוכים בשליחת מסמכים וטפסים, תשלומי אגרה, תהליך שעשוי להיות מייגע ומתיש למי שכוחו כבר אינו במותניו או שקוע בצערו.

עורך דין קיום צוואה - עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'

משרד עורך דין עקראוי את מזרחי ושות' מומחים בדיני צוואות וירושות וילוו אתכם לאורך כל תהליך הבקשה לצו קיום הצוואה עד לקבלתה לשביעות רצונכם המלאה.

מהי צוואה?

צוואה הינה מסמך המבטא את רצונו של האדם הנוטה למות כיצד יחולק הרכוש והעזבון שהותיר אחריו.

אדם יכול להשאיר צוואה כתובה בכתב ידו, באמצעות הקלטה בה הוא מוסר את צוואתו בעל פה, באמצעות  עדים או מול רשות ( איש מקצוע מוסמך, לרוב עורך דין ).

באופן זה יכול האדם להיות סמוך ובטוח שעזבונו יטופל בידיים הטובות ביותר ויגיע למי שלדעתו ראוי לו. לדוגמא, אדם יכול לצוות כי אחד מבניו או בנותיו יהיה זה שימשיך את מפעל חייו על פי כישוריו, יירש חלק גדול יותר מן הרכוש בשל קשייו הכלכליים, או שאחד מצאצאיו הסובל מנכות יקבל את כל צורכיו לכל משך חייו.

מי יכול להותיר צוואה?

זכותו של כל אדם לחלק את רכושו כרצונו, וכל עוד הוא צלול ומיושב בדעתו בית המשפט ייטה לאשר את צוואתו. כל אדם יכול להותיר צוואה ולהפקידה בידי רשם לענייני צוואה פרט לכמה סייגים: האדם חייב להיות כשיר מבחינה שכלית ונפשית ולהיות בוגר מעל גיל שמונה עשרה, כאשר ילד הנוטה למות יכול לבקש מהאפוטרופוסים שלו לדאוג לעזבונו על פי בקשותיו.

מדוע מומלץ להעזר בעורך דין המתמחה בדיני ירושות וצוואות?

כאשר נפטר מותיר אחריו צוואה, יש צורך להוציא אותה אל הפועל. עליכם להגיש בקשה לרשם לענייני צוואות בצירוף המסמכים הרלוונטים ולהמתין עד לאישורה.

ההליך הזה אינו מסובך אך הוא כרוך בביוקרטיה רבה, כך שלמרות שמדובר בהליך פורמלי, עדיין מומלץ להעזר בעורך דין המיומן בהגשת הבקשות על כל מסמכיה וטופסיה כדי שתוכלו להתפנות למה שחשוב באמת, הטיפול במשפחה שנותרה ללא יקירה שחלף מן העולם. דבר אחד בטוח הוא שהדבר האחרון שמעסיק אתכם הוא להתעסק במילוי טפסים והמצאת מסמכים בזמן שאתם עדיין אבלים והמומים מהאובדן.

כיצד מתבצעת הגשת בקשת צו לקיום צוואה?

כדי להוציא לפועל צוואה יש לפנות לרשם לענייני ירושות ולהגיש בקשה לצו קיום צוואה. תוכלו לעשות זאת באתר או במזכירות הרשם לענייני ירושה. את הבקשה יכול להגיש אדם אשר זכאי לירושה ומופיע בצוואה ועליו לציין בה את כל הזכאים הנוספים. כאשר אדם מגיש את הבקשה בעצמו הוא יכול לעשות זאת באופן מקוון או באופן ידני.

בא כוחו של אדם הזכאי לירושה יעשה זאת באופן מקוון בלבד. יש לשלם שתי אגרות – אגרה לפתיחת בקשה ואגרת הוצאות פרסום בעיתון, ויש לצרף את כל המסמכים הרלוונטים לרבות הצוואה עצמה.

המסמכים להגשה

 

  1. העתק של הצוואה בקובץ PFD איכותי, קריא וברור לשליחה מקוונת או העתק מצולם שלה בהגשה ידנית.

 

  1. במידה ויש לכם מספר אסמכתא של הפקדת הצוואה, רצוי מאד לצרפה.

 

  1. העתק הודעה שנשלחה בדואר רשום לזוכים על פי הצוואה או לחילופין תצהיר של מסירה אישית לידי הזוכים.

 

  1. אם בחרתם להעזר בבא כוח לשם הגשת הבקשה, אנא צרפו גם את ייפוי הכוח.

 

  1. תשלום שתי האגרות. ניתן לשלם בכרטיס אשראי או באמצעות שובר לתשלום בדואר. ניתן יהיה להמשיך את תהליך הגשת הבקשה רק לאחר שנקלט התשלום. מאחר ואתר הרשם לענייני ירושה מקדם תשלום מקוון במקרים מסויימים תינתן הנחה קלה בעת התשלום באתר עצמו באמצעות כרטיס האשראי. שימו לב כי אם בחרתם להגיש את הבקשה ידנית למזכירות הרשם, עליכם להגיע עם אסמכתאות כי שולמו שתי האגרות, לא ניתן לשלם במזכירות.

 

  1. בנוסף לשליחת העתק הצוואה, בתוך שבעה ימים מיום שליחת הבקשה יש להגיע למזכירות הרשם לענייני צוואה ולהגיש את הצוואה המקורית. ניתן גם לעשות זאת באמצעות הדואר אך זכרו שאין המשרד אחראי לאובדן הצוואה.

 

  1. יש להמתין להודעה כי הבקשה נקלטה במזכירות הרשם. אם לא קיבלתם הודעה כזו פנו אל המזכירות לבירור העניין.

 

  1. במידה ומילאתם את הבקשה בכתב ידכם, אנא וודאו כי כתב היד ברור וקריא.

מקרים חריגים שדורשים מסמכים נוספים

על מנת שתוכלו לממש את הצוואה אך הנפטר הלך לעולמו בחו"ל, אינו בעל תעודת זהות ישראלית או שיש נמענים הזכאים לירושה והם החליטו מכל סיבה שהיא לוותר עליה או שהם חלילה נפטרו ואינם, תצטרכו להגיש מסמכים המצהירים על כך בנוסף לכל המסמכים האחרים.

האם יש מקרים שבהם לא תוכלו לקבל את הירושה למרות הצוואה?

על פי החוק במדינת ישראל, יש מקרים בודדים שבהם לא תוכלו לקבל את הצוואה למרות שאתם רשומים בה:

  • הייתם מעורבים באופן אקטיבי בגרימת מותו של האדם.
  • אדם אשר הינו קטין ימונה לו על ידי בית המשפט אפורטופוס עד להגיעו לבגרות.
  • אדם אשר מפאת מוגבלות בשכלו או בנפשו אינו מסוגל לנהל את ענייניו, ימנה לו בית המשפט אפוטרופוס אשר ידאג לשלומו ולרווחתו מכספי הירושה.

משרד עורך דין ערקאוי את מזרחי ושות'

אף על פי שהגשת בקשת צו לקיום צוואה הינו הליך פורמלי ומקובל, רצוי שיהיה לידכם מישהו מקצועי כדי ללוות ולהדריך אתכם כיצד להגיש את הבקשה כך שהיא תתקבל ללא קושי וללא טרטור מיותר. להלן הסיבות הנפוצות ביותר למה כדאי לכם להעזר בשירותי עורך דין להגשת הבקשה:

יהיה לכם יותר זמן פנוי להקדיש למשפחה

פטירתו של אדם, גם אם היתה צפויה, מותירה אחריה חלל עצום בקרב יקיריו. אתם זקוקים לזמן להתאבל, לעודד ולנחם, לטפל בכל מי שזקוק לטיפול, ולהתמקד במה שבאמת חשוב, המשפחה שלכם.

בירוקרטיה מתסכלת

אף על פי שכל הנוגעים בדבר עושים את מלאכתם נאמנה, די במסמך חסר או בכתב יד לא ברור כדי לעכב, לתסכל ולהעיב על התהליך. באמצעות הגשת הבקשה על ידי עורך דין, תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה מאד עוגמת נפש וכעסים בנוסף על תהליך האבל שאתם עוברים.

האם הצוואה בכלל ראויה?

רבים מאיתנו, ובצדק, שקועים כל כך באובדן ובצער, עד כי אינם שמים לב שהצוואה לא תקינה, שיש בה פגם או שהיא חשודה. כאשר עורך דין בודק את הצוואה הוא מוודא שהיא תקינה על פי חוק, ושלא נעשה חס וחלילה נסיון להשפיע על הנפטר או להדיחו לכתיבת צוואה באופן לא הוגן. אם תגישו בקשה לצו קיום צוואה, יהיה קשה הרבה יותר לפעול לביטולה.

ליווי לכל אורך התהליך

עצם העובדה שיש לכם מישהו לדבר איתו, לחלוק איתו ולשתף איתו יכולה להקל על התהליך כולו. אנשים רבים מוצאים נחמה ביכולת להעזר במישהו כשהם במצב הרגיש ביותר בחייהם.

במאמר זה דיברנו על:
המחבר

מייל אישי: yerushonlaw@gmail.com | אודותינו | עורכי דין עקראוי את מזרחי בפייסבוק

קצת על משרדנו

משרדנו מתמחה זה שנים רבות בדיני צוואות וירושות תוך מתן דגש על יישום רצונו של הלקוח ועריכת המסמכים המשפטיים לפי רצונו ודעתו בדיוק כפי שרצה.
קו המנחה של משרדנו הוא כי רצונו של אדם כבודו והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בפעולות אשר יש לבצע לאחר לכתו של המוריש בשיבה טובה לעולם שכולו טוב.
משרדנו נוהג בזהירות יתרה בעריכת המסמכים המשפטיים ומוודא כי הלקוח הבין ומודע לתוכן הנרשם בהם וכן שבע רצון מהאופן בו יתקבלו החלטות הנוגעות לענייניו האישיים לאחר פטירתו.

עורך דין צוואות וירושות עקראוי את מזרחי תמונה ראשית - משרד עורכי דין עקראוי את מזרחי ושות'
עוד בנושא:
שתפו אותנו
צרו קשר עכשיו עם
עורך דין צוואות וירושות
לייעוץ חייגו עכשיו
052-5595831
פתח צ'אט
זמינים לשירותך 24/7
לייעוץ ללא התחייבות שלחו הודעה
דילוג לתוכן